Embrionii umani înaintea fertilizării
D.G. ne-a întrebat despre embrionii umani aflați în stadiul cel mai timpuriu al existenței lor și despre semnificația termenului „concepție”. Keaton Halley de la CMI i-a răspuns la întrebare.
Bună ziua,
Am o întrebare pe care am pus-o prietenilor teologi și oameni de știință și mi-ar plăcea să aud și părerea voastră.
Eu cred că viața începe de la concepție și avortul este greșit. Acestea fiind spuse, cineva m-a întrebat: concepția înseamnă „fertilizare” sau „implantare?”
Știm de la fertilizarea in vitro că un ovul poate fi fertilizat și poate crea un ADN nou, dar dacă nu este implantat, nu va trăi. Dar era deja în viață?
Abia după implantare noua structură primește oxigen și sânge, iar Biblia spune clar că „viața este în sânge”. Deci, asta înseamnă că viața nu începe până la implantare? În acel moment, sarcinile ectopice, multe „avorturi spontane” sau orice altceva în primele zile nu reprezintă avorturi (intenționate sau de altă natură), deoarece, deși există un ADN nou, încă nu există viață.
Aștept cu nerăbdare răspunsul și părerile dumneavoastră referitor la acest subiect important. Dacă aveți deja un articol despre asta, mi-ar plăcea să-l citesc.
Salut D.G.,
Avem mai multe articole care clarifică faptul că fiecare viață umană individuală începe de la fertilizare și aceasta este ceea ce înțelegem prin „concepție”. Concepția a însemnat istoric „fertilizare”, iar încercările de a o defini ca „implantare” sunt inovații recente. De aici nevoia de a clarifica.
Însă cea mai importantă întrebare nu este cum definim termenul „concepție”. În schimb, adevărata întrebare este dacă o viață umană individuală există la momentul fertilizării.
Răspunsul la această întrebare este simplu. Fertilizarea este evenimentul care combină un spermatozoid și un ovul. Niciunul nu conține un set complet de ADN uman. Dar, odată ce sperma și ovulul sunt unite, entitatea nouă (embrion/zigot) conține un genom uman complet.
Deci, un nou individ, cu propriul său ADN unic, ia naștere în acel moment. Embrionul este o ființă umană întreagă, distinctă, vie. Nu este mai puțin o ființă umană decât un adult. Diferențele dintre oamenii embrionari și oamenii adulți nu sunt relevante din punct de vedere moral. Sunt doar diferențe de mărime, stadiu de dezvoltare, locație și grad de dependență. Tot eu eram când eram mai mic, dar într-un stadiu mai timpuriu de dezvoltare, în interiorul uterului și foarte dependent de mama mea pentru a supraviețui.
Implantarea este un exemplu al modului în care un organism își schimbă locația și ajunge la o nouă etapă de dezvoltare. Dar implantarea nu creează organismul. Nimic despre implantare nu ar transforma o substanță non-umană într-un om. De asemenea, implantarea nu dă viață.
Înainte ca embrionii să fie atașați de mamele lor, ei sunt în mod clar în viață, fie că sunt creați prin fertilizare in vitro sau altfel. Viața poate veni doar din viață, așa că, pentru ca un organism să fie viu biologic, nu poate să provină din ceva care nu este viu. Aceasta înseamnă că embrionul în curs de dezvoltare nu poate trece printr-o etapă în care nu este în viață și apoi devine viu. Altfel, am avea un exemplu de generare spontană sau abiogeneză (viață izvorâtă din non-viață). Acest lucru nu s-a întâmplat niciodată.
Înainte de implantare, embrionii umani se împart (cresc) și se metabolizează. Acest lucru arată clar că sunt în viață.
Spui că dacă un embrion nu este implantat, nu va trăi. Adevărat, și aceasta pentru că embrionul va muri fără hrana adecvată. Embrionul este dependent de mamă pentru supraviețuire. Dar acesta nu este un motiv pentru a nega că embrionul este într-adevăr în viață.
În ceea ce privește oxigenul și sângele, acestea sunt necesare pentru ca oamenii să continue să trăiască după ce ajungem la un anumit stadiu de dezvoltare, dar este greșit să credem că embrionul timpuriu nu poate fi în viață fără așa ceva. Când Biblia spune că „viața a tot trupul este în sânge” (Leviticul 17:11), aceasta nu definește ce înseamnă să fii în viață din punct de vedere biologic.
Interzice consumul de sânge din cauza semnificației sale în sistemul sacrificial. Sângele reprezintă viața creaturii. Evident, acest lucru se datorează faptului că animalele care sunt consumate sau sacrificate vor muri fără sângele lor. Dar textul nu face o afirmație ontologică cuprinzătoare despre întreaga viață biologică în fiecare stadiu de dezvoltare.
Având în vedere că embrionul timpuriu este o entitate vie întreagă, distinctă, cu genomul uman complet și cu capacitatea deplină de a crește într-o ființă umană adultă, ar fi greșit să-i încheiem viața în mod intenționat sau să o tratăm ca și cum nu ar fi un om. Luarea de pastile de avort și aruncarea embrionilor creați prin fertilizare in vitro ar fi exemple de comportamente imorale care ucid în mod intenționat persoane umane nevinovate. Dumnezeu ne-a interzis să facem aceste lucruri, pentru că oamenii (chiar și cei mici) sunt făcuți după chipul lui Dumnezeu.
Am scris o serie de articole pe creation.com legate de aceste probleme morale ale „începutului vieții”. Puteți folosi funcția de căutare sau consulta pagina Human Life Q&A și pagina Cloning and Stem Cells Q&A. De asemenea, vedeți videoclipul nostru Bioethics și broșura Is Human Life Special. Un exemplu se găsește aici.
De asemenea, puteți căuta un articol al propriului nostru dr. Robert Carter, într-o ediție viitoare a revistei Creation. Se discută câteva descoperiri recente și fascinante despre interacțiunile biologice dintre embrionii dinaintea implantării și mamele lor. ADN-ul este chiar împărțit între ei, iar acest lucru se întâmplă înainte de implantare, arătând că reproducerea umană este un produs minunat al unui design ingenios.[1]
În plus, dacă doriți să aprofundați și mai mult, iată câteva cărți utile pe care nu le deținem în magazinul nostru web:
- Embryo: A Defense of Human Life, de Robert P. George și Christopher Tollefsen
- The Case for Life (ediția a doua), de Scott Klusendorf și Lila Rose
- Tearing Us Apart: How Abortion Harms Everything and Solves Nothing, de Ryan T. Anderson și Alexandra DeSanctis
- Body and Soul: Human Nature and the Crisis in Ethics, de J.P. Moreland și Scott B. Rae
Sper că veți găsi acest răspuns de ajutor.
Cele mai bune gânduri,
Keaton Halley
Autor: Keaton Halley
Sursa: Creation.com | Human embryos before implantation
[1] Carter, R., Human reproduction more complicated than we thought: babies absorb, and use, their mother’s DNA, Creation 46(4), 2024.