“Miliardele de ani” îi fac pe creștini muți (și pe atei zgomotoși) [partea 2]
Tăcerea nu este de aur atunci când sunt în joc sufletele
O problemă cu acceptarea intervalului de timp de miliarde de ani este că îi răpește creștinului[15] capacitatea de a da un răspuns adecvat (conform poruncii din 1 Petru 3:15) la întrebarea crucială: „De ce există moarte și suferință în lume astăzi, dacă Dumnezeu este bun?”
Acest lucru se datorează faptului că „registrul fosil” este plasat înaintea apariției omului pe pământ. Adică înseamnă că boala, animalele carnivore și moartea au precedat păcatul primului om, Adam, în contradicție directă cu Cuvântul lui Dumnezeu. (Vedeți: Drawing power: people get the point when they see these two pictures.) Într-un articol anterior, am scris despre răspunsul directorului unei școli creștine care susține vârstele îndelungate către un copil îndurerat de moartea unui animal de companie îndrăgit. Un ateu cu greu ar fi răspuns altceva! (Ce să mai spunem de sfatul biblic de a evita înțelepciunea lumească – de ex. 1 Corinteni 3:18–19; 2 Corinteni 10:5).
Într-adevăr, deși creditul se datorează directorului școlii creștine și domnului respectiv pentru mărturisirile lor publice despre Hristos și un designer inteligent, aceasta a fost fervoarea opoziției lor stridente și a ostilității față de mine în conversațiile noastre privind vârsta universului, și am gândit la acel moment: „Aceștia sunt frații mei?!? Cu toate acestea, privind această problemă ei se luptă cu mine la fel ca cei mai înverșunați atei! ”
Cu siguranță cuvintele celebre[16] din cartea The Chronicles of the Schönberg-Cotta Family, de romancierul Elizabeth Rundle Charles (1828-1896) sunt relevante pentru problema vârstei pământului:
„Dacă mărturisesc, cu cea mai puternică voce și cea mai clară expunere, fiecare porțiune a adevărului lui Dumnezeu, cu excepția acelui mic punct pe care lumea și diavolul îl atacă în acest moment, nu mărturisesc pe Hristos, oricât de îndrăzneț aș putea să mărturisesc creștinismul. Acolo unde se desfășoară bătălia, loialitatea soldatului este dovedită; și să îți menții poziția pe tot câmpul de luptă, în afară de asta, este doar o fugă și o dizgrație pentru el dacă se clintește în acel moment.”[17]
Sau, în cuvintele și mai puternice din Pildele lui Solomon 18:9,
„Omul lăsător pentru lucrul lui e frate cu cel care dărâmă.”
Nu e nevoie să fie „lăsători” creștinii în a aborda ceea ce a devenit cunoscut în mod eronat de către teologii împotriva vârstelor îndelungate, drept „problema răului natural” din lume, așa cum arată articolele următoare. CMI a scris și a publicat aceste articole ca răspuns la interesul mondial pentru tsunami-ul catastrofal din decembrie 2004, moartea „vânătorului de crocodili” Steve Irwin, incendiile devastatoare și inundațiile australiene și dezastrul cauzat de cutremurul din Haiti. Pe fondul durerii generalizate din acele momente, oamenii se întrebau: „Unde este Dumnezeu în toate acestea?” Contorul nostru vizitări pe internet a urcat vertiginos pe măsură ce cititorii au propulsat aceste articole în categoria „cele mai citite”, cu confirmări emoționante și recunoscătoare din partea cititorilor care confirmă că am „atins un punct sensibil”:
- Waves of sadness: tsunami terror raises age-old questions
- The stingray of death: the tragic end of the life of crocodile hunter Steve Irwin
- Australia’s season of disasters
- Haiti’s horrendous earthquake disaster
Deci, a fi mut cu privire la această problemă este pur și simplu o prostie. Cu toate acestea, din păcate, mulți apologeți creștini, de altfel eficienți, sunt muți cu privire la „răul natural”, din cauza părerilor lor în favoarea vârstelor îndelungate. Și ateii iubesc acest lucru.
Atei sunt zgomotoși când creștinii „renumiți” sunt muți
În ciuda prejudecății excesive anti-creștine a anumitor mijloace media și de radiodifuziune, din când în când permit o voce creștină. Cu toate acestea, ați observat cât de rar se acordă timp de emisie creștinilor care cred în cronologia Bibliei, în loc de miliarde de ani? Un caz în acest sens a fost un episod recent al emisiunii Q&A pe postul de televiziune național australian finanțat de contribuabili, ABC. Citatul menționat mai sus „învățarea-creației-este-abuz-pentru-copii”, al lui Lawrence Krauss, provenea de la acel program.10,[18] Pentru a „echilibra” punctul de vedere ateu al lui Krauss cu cel al unui creștin, ABC l-a invitat pe John Dickson, directorul Centrului pentru Creștinismul Public din Australia, pentru a se alătura lui Krauss în panoul format din cinci membri pentru acea seară. Dickson nu are nicio problemă în a accepta cronologia seculară de miliarde de ani privind vârsta universului. În ultimii ani, CMI s-a străduit să discute cu John Dickson cu privire la doctrina cheie a morții înainte de păcat,[19] dar el a evitat problema.[20] Și care a fost răspunsul lui Dickson la ticăloșia lui Krauss despre „abuzul copiilor”? Prezentatorul emisiunii Q&A, Tony Jones, i-a oferit imediat lui Dickson posibilitatea de a răspunde:
TONY JONES: John Dickson?
JOHN DICKSON: Da. Cred că acesta va fi un prilej de acord.
LAWRENCE KRAUSS: Grozav.
JOHN DICKSON: Sunt de acord, dar pentru un lucru care cred că scade tonul. În ceea ce privește știința, sunt total de acord și veți constata că majoritatea creștinilor obișnuiți sunt de acord cu știința și cu toate descoperirile sale, inclusiv faptul că acum 13,72 miliarde de ani a avut loc Big Bang-ul și o evoluție prin selecție naturală. Acesta este standard. Când mergeți la colegiul teologic[21], vă învață cum să citiți Facerea 1 și este destul de clar că Facerea 1 este scrisă într-un stil foarte diferit de proza istorică pe care o cunoaștem din alte părți ale Bibliei. Stilul nu este tocmai poezie, ci orientat mai mult în direcția poeziei. Folosește simbolismul numărului într-un mod care te uimește. Din punct de vedere artistic este clar.
Fără îndoială, ateul Krauss nu ar fi putut să-l înțeleagă mai bine! Și ce au văzut telespectatorii?: Un „prilej de acord” public între ateu și creștin. „Facerea 1 nu a fost istorie, ci artă”!!?? Cronologia de 13,72 miliarde de ani, „big bang”, evoluție – Dickson le-a acceptat pe toate – nu e de mirare că lui Krauss i-a fost ușor. „Grozav”, a spus Krauss. Dar aceasta nu este punctul de vedere al creștinilor care au luat legătura cu CMI-Australia în zilele următoare, plângându-se de lipsa unei voci creștine puternice în emisiune.
Nu este o surpriză faptul că ateii ar căuta să țină „nedreptatea drept adevăr”, în conformitate cu Romani 1:18 și să promoveze o viziune de miliarde de ani. Dar ca Dickson, creștin profesionist, să facă la fel … ?!
Și nu este doar Dickson. Bine-cunoscutul apologet creștin William Lane Craig, pe care l-am citat ocazional în mod pozitiv, s-a alăturat lamentabil cu vocile celor care ar prefera ca, creaționiștii biblici să fie reduși la tăcere.
William Lane Craig: Creația Pământului tânăr este „extrem de jenantă”
Când intervievatorul Kevin Harris s-a referit la o observație că „45% dintre americani cred că pământul are mai puțin de 10 000 de ani”, William Lane Craig a răspuns:
„Da, am văzut o statistică comparabilă care spune că peste 50% dintre pastorii evanghelici cred că lumea are mai puțin de 10 000 de ani. Acum, când te gândești la aceasta, Kevin, este pur și simplu extrem de jenant. Că peste jumătate din preoții noștri cred cu adevărat că universul are doar aproximativ 10 000 de ani. Acest lucru este doar din punct de vedere științific, un nonsens și, totuși, acesta este punctul de vedere al majorității pastorilor noștri. Este într-adevăr șocant când te gândești la asta.”[22],[23]
Nu, ceea ce ar trebui să fie șocant este că există pastori care nu țin la un univers vechi de 6000 de ani. Și apologeții creștini! Dacă doar William Lane Craig ar fi cunoscut cu adevărat „știința”, el ar fi știut că intervalul de timp de miliarde de ani este fără sens. Și că, în încercarea de a armoniza Scriptura cu poveștile seculare despre vârstele îndelungate, gândirea sa este „divizată” și, astfel, vulnerabilă la exploatarea și expunerea ateilor. De exemplu, cum poate împăca William Lane Craig calendarul său de miliarde de ani-de-moarte-și-suferință cu afirmația explicită a Bibliei despre absența-durerii-sau-morții-înainte-de-Cădere? În mod bizar, încercând să răspundă astăzi la întrebarea legată de suferința animalelor, el a sugerat că durerea animalelor nu contează:
„Chiar dacă animalele simt durere, nu o conștientizează…. Chiar dacă câinele și pisica ta pot suferi, ele nu sunt conștiente de faptul că suferă durere și, prin urmare, nu suferă așa cum ai face atunci când suferi.”[24]
După cum v-ați putea aștepta, o astfel de afirmație nu are nicio importanță pentru biologi.[25] Și ateii vocali, precum PZ Myers, s-au lăudat cu aceasta.[26],[27] Prin urmare, „răspunsul” lui Craig nu a fost doar fals, ci a fost oricum ineficient ca „strategie”. Încă o dată vedem că un punct de vedere care susține vârstele îndelungate privează creștinii de capacitatea de a da un răspuns rezonabil și adecvat.
Autor: David Catchpoole
Sursa: Creation.com | ‘Billions of years’ makes Christians dumb (and atheists loud)
Traducător: Cristian Monea
[15] Adică, acei creștini care susțin oricare dintre învățăturile „evlavioase” de compromis, cum ar fi teoria intervalelor, crearea progresivă/teoria day-age, evoluția teistă/creația evoluționistă, ipoteza cadru.
[16] Adesea atribuite incorect lui Martin Luther – vedeți Wieland, C., Where the battle rages—a case of misattribution, creation.com/battle-quote-not-luther, 4 februarie 2010. (Relatarea greșită este de înțeles având în vedere că romanul din care provin cuvintele a fost comandat de un editor care dorea o poveste despre Martin Luther.)
[17] Charles, E., The Chronicles of the Schönberg-Cotta Family, Thomas Nelson, 1864.
[18] Krauss a mai spus că „reținerea cunoștințelor” este, de asemenea, „abuz al copiilor”. Într-adevăr, am spune că, cunoștințele despre creație nu ar trebui să fie reținute de la copii (Deuteronom 4:9, 11:9; Efeseni 6:4). Dar, bineînțeles, sensul intenționat al lui Krauss este acela că reținerea predării evoluției din școli este abuz asupra copiilor. Dar el a greșit aruncând aceasta pe școlile creștine, întrucât CMI nu este conștient de nicio școală creștină care nu-și îndeplinește responsabilitățile privind curriculumul educațional, adică predau ce necesită evoluția curriculumului. De fapt, poziția CMI este că am dori să vedem evoluția învățată „cu bune și rele” și iată o mărturie a unui elev din clasa a 12-a care afirmă această abordare.
[19] Zuidam, B., Does Genesis allow any scientific theory of origin?—a response to J.P. Dickson, https://creation.com/john-dickson-vs-genesis, 22 ianuarie 2012.
[20] Facerea 1 și teorii ale originilor, https://creation.com/genesis-dickson-zuiddam, 16 februarie 2012.
[21] În cazul lui Dickson, renumitul Colegiu Teologic Moore din Sydney, Australia. Dacă Dickson este reprezentativ ca „rod” al ceea ce predau astfel de colegii care intepretează Facerea în mod non-literal, explică mult declinul bisericii. Vedeți, de exemplu, Crisis in the colleges, Evangelical colleges paid to teach evolution, Tabor’s choice, Time to think, Morality+Salvation History=Ignorance+Unbelief.
[22] William Lane Craig: Young-earth Creationism is an Embarrassment, http://www.youtube.com/watch?v=VEQhPvtvc1w, 23 ianuarie 2013.
[23] Hallquist, C., William Lane Craig: Young-earth Creationism is an Embarrassment, http://www.patheos.com/blogs/hallq/2013/02/william-lane-craig-young-earth-creationism-is-an-embarrassment/, 17 februarie 2013.
[24] Does God exist? William Lane Craig vs Stephen Law, Westminster Central Hall, London, octombrie 2011, http://www.youtube.com/watch?v=w7FhphWDokA.
[25] Can animals suffer? Debunking William Lane Craig and other philosophers who say no, http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mLSwRcvX72M, 3 octombrie 2012.
[26] William Lane Craig and the problem of pain, Pharyngula (PZ Myers blog), http://scienceblogs.com/pharyngula/2011/11/08/william-lane-craig-and-the-pro/, 8 noiembrie 2011.
[27] Cline, A., William Lane Craig: Animals aren’t aware of their pain, About Agnosticism/Atheism, http://atheism.about.com/b/2011/11/22/william-lane-craig-animals-arent-aware-of-their-pain.htm, 22 noiembrie 2011.