Solul, pomii și roadele lor
CMI există deoarece relatarea Facerii despre creație este fundamentală pentru înțelegerea Evangheliei. Pe scurt, dacă nu a existat niciun păcat literal, nicio Cădere literală a omului și niciun blestem al morții din cauza acelui păcat, atunci literalmente nu trebuie să fim salvați de nimic.
Dar, din păcate, mulți creștini (înainte de a fi expuși mesajului CMI) percep greșit că dezbaterea creație vs. evoluție este doar una dintre acele multe „probleme controversate” cu care se confruntă biserica, cum ar fi căsătoria între persoanele de același sex, avortul sau eutanasia. Când vorbesc în biserici pe această temă, de obicei ilustrez problemele cu Fig. 1.
Domnul Iisus a vorbit mult despre copaci și roadele lor. De exemplu, în Matei 7:16–19, El a spus:
După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini? Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele. Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune. Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc.
Pomi și viziuni asupra lumii
Pomii din Fig. 1 reprezintă cele două viziuni dominante asupra lumii în culturile occidentale. Viziunea noastră asupra lumii este ca un filtru sau un cadru prin care vedem toată realitatea. Mai mult, chiar și copiii noștri, odată ce ajung la vârsta înțelegerii, își vor fi dezvoltat deja o lentilă prin care văd lumea. Dar cei mai mulți (adulți sau copii) nici măcar nu își dau seama de acest lucru. Nici nu își dau seama că factorul principal care formează viziunea cuiva asupra lumii este credința lor despre locul de unde provine.
Observați solul în care sunt plantați acești pomi. Arborele umanismului secular (ceea ce înseamnă că omul stabilește adevărul pentru el însuși) este plantat în solul evoluției.
Evoluția are un fundament materialist, ceea ce înseamnă că sunt permise numai cauzele materiale ale existenței noastre. Astfel, nu există niciun rol pentru un Dumnezeu-Creator, care există doar în mintea persoanelor religioase. Prin urmare, nimeni nu stabilește regulile, iar tu poți să-ți faci propriile reguli despre viață; adevărul este pur și simplu ceea ce decizi tu sau ceea ce stabilește societatea. Îl scoate pe Dumnezeu din imagine ca autoritate supremă – ca legiuitor și dătător de adevăr.
Deci, „problemele” majore cu care crede majoritatea că se confruntă biserica astăzi, cum ar fi avortul și căsătoria între homosexuali, nu sunt cu adevărat probleme. Ele sunt pur și simplu roada (sau simptomele unei probleme de bază) ale umanismului înrădăcinat în solul evoluției. De exemplu, dacă cineva crede că umanitatea este produsul timpului și al întâmplării, atunci cine poate spune că este greșit să ucizi copiii nenăscuți în pântece? La urma urmei, manualele moderne de biologie susțin în mod fals că bebelușii nu sunt altceva decât animale.
Acum, vă rog să nu mă înțelegeți greșit. Nu spun că evoluția este cauza bolilor în societatea noastră. Problema supremă este natura noastră păcătoasă, dar, așa cum a scris cândva „marele preot” al evoluției, Richard Dawkins, „Darwin a făcut posibil să fii un ateu împlinit din punct de vedere intelectual.”[1] Evoluția oferă o scuză „științifică” pentru a trăi viața ca și cum Dumnezeu nu ar exista.[2]
Roada nu este problema reală
După cum spune vechea zicală: „Un măr nu este un măr pentru că produce mere, el produce mere pentru că este un măr.” În același mod, noi nu suntem păcătoși pentru că păcătuim, păcătuim pentru că suntem păcătoși. Ne naștem păcătoși din cauza istoriei reale – istoria biblică. Adică suntem descendenții literali ai lui Adam — „precum în Adam toți mor” (1 Corinteni 15:22).
Deci problema nu este atât ceea ce facem, cât ceea ce suntem. Din cauza a ceea ce suntem noi a venit Hristos: „… dar Dumnezeu Își arată dragostea Lui față de noi prin aceea că, pentru noi, Hristos a murit când noi eram încă păcătoși” (Romani 5:8).
Cu toate acestea, atunci când viziunea noastră umanistă anterioară (nu există Dumnezeu, sau dacă există, Biblia greșește cu privire la sfințenia Sa și ura față de păcat) este înlocuită cu un pom creștin (viziunea asupra lumii), atunci logic ar trebui să fie plantată în solul bun al credinței în Biblie ca și Cuvânt inspirat al lui Dumnezeu.
Atunci ar trebui să vedem și roade în conformitate cu această viziune asupra lumii. Dar vă rugăm să rețineți, doar pentru că cineva pretinde că este creștin (și indiferent dacă este sau nu), nu rezultă automat că are o viziune creștină asupra lumii. Credincioșii ar trebui să fie consecvenți și să recunoască faptul că nevoia noastră de mântuire și, în special, starea noastră căzută există de la începutul istoriei biblice.
Adică credința că Biblia este adevărată de la început; altfel, de unde știm de la ce suntem salvați? Deoarece Hristos este începătorul și plinitorul credinței noastre (Evrei 12:2), noi ar trebui să credem că El este Cuvântul lui Dumnezeu (Ioan 1:1–3). Iisus a spus:
Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine. Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard. (Ioan 15:4–6).
Cum să dai roade bune

Observați că în pasajele citate de la Matei și Ioan, Iisus s-a concentrat aducerea roadelor. Cu toate acestea, înainte de discursul din Matei 7, El a mai spus:
Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află. Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află. Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
Uitați-vă la Fig. 2. Este un fapt că cei mai mulți dintre noi am fost învățați evoluția sub masca științei. Și mulți încearcă să încadreze ideea de milioane de ani în cartea Facerii. Dar evoluția este un concept materialist care elimină nevoia unui Creator. Dacă adăugăm „sarea” evoluției în Scriptură, atunci (probabil fără să vrem), ajungem să subminăm Evanghelia pentru că am pus milioane de ani de moarte și suferință înainte de Căderea lui Adam. Când mărturisim cuiva, este rezonabil să îi cerem să accepte afirmațiile lui Hristos (care a făcut referire la un Adam și o Eva istorici, un Potop global etc.) dacă pretindem că Facerea nu înseamnă ceea ce spune?
Nu-i credeți pe acei profesori care se mulțumesc să adauge evoluția în Biblie. Chiar și atei precum Richard Dawkins spun că liderii bisericii care adaugă evoluția în Biblie sunt „înșelați”.[3] Deci, pe cine încercăm să câștigăm cu un astfel de compromis? Sigur, majoritatea lumii crede în evoluție pentru că asta este cam tot ceea ce se predă. Deci, a crede într-o creație de șase zile este cu siguranță „calea îngustă”.
Vedeți Fig. 3: dacă viziunea fundamentală a lui Dumnezeu ca și Creator în Facerea este subminată sau distrusă, ne-am aștepta ca arborele creștinismului să se ofilească (cum a fost într-adevăr în multe țări). Dar putem riposta prin distrugerea similară a credințelor fundamentale ale umanismului materialist, subminând evoluția.
Cred că modalitatea biblică de a schimba atitudinea unei națiuni față de Dumnezeu este aceea de a schimba mai întâi inimile și mințile indivizilor ei. Altfel, este nerealist să ne așteptăm ca inimile neschimbate să se supună moralității creștine. Aceasta a fost metoda apostolilor ale căror eforturi, cu ajutorul lui Dumnezeu, au schimbat țările și, prin urmare, au urmat curând schimbări ale legilor.[4] Și, în mod similar, cu ajutorul lui Dumnezeu, putem vedea mințile și inimile schimbate îndreptate către Creator.
Și vestea bună pentru creștinii de astăzi este că avem mai multe resurse pentru a face acest lucru, mai mult decât oricând în istoria bisericii. Distrugeți baza evoluției și veți vedea declinul viziunii umaniste asupra lumii. Și așa putem schimba o cultură. Nu este surprinzător faptul că Domnul Iisus (Creatorul) știa despre ce vorbea când a folosit analogiile pomilor și ale roadelor.
Autor: Gary Bates
Sursa: Creation.com | Soil, trees and their fruit
Traducător: Cristian Monea
[1] Dawkins, R., The Blind Watchmaker, W.W. Norton, New York, p. 6, 1986.
[2] De asemenea, este important să evitați eroarea opusă: „Evoluția a fost doar o scuză; adevărata problemă a fost păcatul.” Este ca și cum în cazul unui accident de avion nu dai vina pe pilot sau pe defecțiunea unui echipament, ci pe gravitate. Acest lucru este adevărat, dar pierde din vedere ideea: nu explică de ce un anumit avion s-a prăbușit în timp ce majoritatea nu se prăbușesc, deoarece gravitația este universală. Păcatul este, de asemenea, universal, deci este insuficient pentru a explica de ce apostazia se corelează puternic cu îndoctrinarea evolutivă.
[3] Richard Dawkins: “Theistic evolutionists are deluded”, youtube.com, încărcat la 14 Septembrie 2011.
[4] Vedeți Zimmermann, A., The Christian foundations of the rule of law in the West: a legacy of liberty and resistance against tyranny, J. Creation19(2):67–73, 2005; creation.com/law. Dr. Augusto Zimmermann este unul dintre cei mai importanți profesori în drept din Australia – vedeți Creation 31(2):15–17, 2009; creation.com/law-creation