Un tablou în lucru de „95 de milioane de ani“?
Un tablou destul de neobișnuit este expus în Muzeul de Istorie Naturală din Oslo, Norvegia. Alături de o caracatiță splendidă fosilizată se află un tablou menit să o înfățișeze în viață. Ceea ce face această pictură atât de neobișnuită este faptul că cerneala folosită pentru a-l picta provine din sacul de cerneală care poate fi observat în fosilă.[1] Este, la propriu, o pictură în prezent făcută cu părți din trecut.
În timp ce evoluționiștii susțin că, caracatița fosilizată are o vechime de 95 de milioane de ani, ea reprezintă, în schimb, o demonstrație a depunerii rapide a sedimentelor în timpul Potopului lui Noe cu aproximativ 4500 de ani în urmă.
Țesut moale fosilizat?
Caracatița fosilizată, despre care se crede că este specia Keuppia levante, a fost descoperită în roca calcaroasă din Liban. Datorită corpului său moale, orice caracatiță fosilizată ar trebui să ridice probleme serioase evoluționiștilor. Dirk Fuchs, autorul principal al unei echipe care a descoperit alte cinci caracatițe[2] în apropiere, descrie dilema:
Corpul unei caracatițe este compus aproape în întregime din mușchi și piele. Când o caracatiță moare, ea se descompune rapid și se lichefiază într-o substanță moale. După câteva zile nu va mai rămâne nimic. Și aceasta dacă proaspăta carcasă nu este consumată aproape imediat de către necrofagi. Păstrarea unei caracatițe ca fosilă este la fel de puțin probabilă ca și găsirea unui strănut de fosilă.[3]
Vorbind despre caracatița în cauză, paleontologul Jørn Hurum de la Muzeul de Istorie Naturală din Oslo a declarat:
Nu știm exact cum a ajuns aceasta să fie atât de bine conservată, dar condițiile conservării trebuie să fi fost remarcabile.[4]
În timp ce soluția pentru conservare este, desigur, o depunere excepțional de rapidă a sedimentelor bogate în calcar care o acoperă, mecanismul adecvat pare mereu să le scape evoluționiștilor.
Problema are un context mai larg decât aceste caracatițe. Ce proces din trecut le-ar fi putut fosiliza nu numai pe acestea, ci și pe toate celelalte animale găsite conservate în același calcar libanez – precum pești, păsări, șerpi, pterozauri, dinozauri, țestoase, plante, insecte etc.? Și, de asemenea, multe alte vietăți fosilizate și bine conservate din întreaga lume? Geologii seculari se luptă încontinuu cu acest tip de întrebare pentru că neagă istoria Bibliei. Între timp, cei care recunosc Biblia ca o relatare veridică și exactă a judecății lui Dumnezeu asupra pământului au mecanismul evident de fosilizare – Potopul global al lui Noe.
Conservarea cernelii
Sacul de cerneală uscat este conservat împreună cu caracatița și vizibil cu ochiul liber. Artistei olandeze din Norvegia, Esther van Hulsen, i s-a dat o parte din cerneala sub formă de pudră luată direct de la cefalopodul fosilizat. Ea a diluat-o cu apă pentru a o folosi ca să creeze pictura (Fig. 1 de mai sus).
Ceea ce dă culoarea cernelii este faptul că ~10% din compoziția sa este reprezentată de un pigment biologic numit eumelanină[5], una dintre cele două forme de melanină.[6] Aceasta „absoarbe toate lungimile de undă ale luminii și, astfel, dă culoarea neagră cernelii de calmar [/caracatiță]….”[7] Este produsă în glanda de cerneală, în celule specializate numite melanocite, prin componente speciale numite melanozomi. Acestea se rup pentru a elibera eumelanina, aglomerată în granule, în sacul de cerneală.[8]
Rețineți că pigmentul nu a fost înlocuit în timpul fosilizării; eumelanina este încă intactă[9] în aceasta și în fosile similare[10], dând culoarea neagră. Cu alte cuvinte, sacul de cerneală de caracatiță conține același pigment biologic ca atunci când animalul era în viață. Jakob Vinther, lector care predă macro-evoluția și specialist în conservarea melaninei în fosile, recunoaște:
Timp de decenii, oamenii de știință au presupus că pigmenții supraviețuiesc cu greu procesului de fosilizare.[11]
Nu este greu să înțelegem această gândire, deoarece moleculele de pigment ar fi trebuit să se descompună de mult dacă ar fi fost vechi de milioane de ani, dar totuși rămân intacte. Cu toate acestea, evoluționiștii încă nu pun la îndoială vârsta atribuită fosilei, în ciuda conservării moleculelor de pigment, mult timp considerată imposibilă și fiind demonstrată în mod vizibil în astfel de picturi.
Nu este prima dată
Ideea utilizării cernelii din fosile a mai fost încercată. De fapt, inspirația pentru pictura caracatiței a venit din acțiunile lui Mary Anning[12], o vânătoare de fosile celebră din secolul al XIX-lea, din sudul Angliei. În 1826, după ce a tăiat un belemnit fosilizat (un cefalopod dispărut care avea multe caracteristici comune cu calmarul și sepia), Anning a descoperit o cameră în care se afla cerneala sa uscată. Apoi i-a arătat descoperirea prietenei ei Elizabeth Philpot, un alt vânător de fosile celebru. Philpot a amestecat cerneala cu apă și a început să picteze cu ea.[13] Ea a făcut o serie de picturi cu animale dispărute și chiar a redactat scrisori folosind cerneală dintr-o serie de cefalopode fosilizate (vedeți fig. 2 de mai sus).
Și în 2009, în Wiltshire, Marea Britanie, s-a descoperit un calmar fosilizat, care se presupune că avea 150 de milioane de ani.[14] Cerneala sa, conservată în trei dimensiuni, a fost amestecată cu amoniac, apoi folosită pentru a desena o imagine a calmarului (Fig. 3).
În care cerneală aveți încredere?
Pictura caracatiței spunea deja o poveste înainte ca cerneala să se usuce pe pânză. Nu una despre milioane de ani, ci mai degrabă una despre mii de ani și despre conservarea superbă care a avut loc în timpul Potopului global. Cerneala Bibliei tipărite ne spune adevărata istorie a lumii, iar astfel de exemple uimitoare ne demonstrează în mod constant că putem avea încredere în ea.
Autor: Philip Robinson
Sursa: Creation.com | A painting ‘95 million years’ in the making?
[1] Mok, K., Artist draws prehistoric octopus with its own 95 million year old ink, treehugger.com, 17 Mai 2016.
[2] Graham, G., Fast octopus fossils reveal no evolution, Creation 31(4):40–41, 2009; creation.com/fast-octopus-fossils.
[3] Rare fossil octopuses found, livescience.com, 18 Mar 2009.
[4] Biørnstad, L., How scientists made this 95 million-year-old octopus look good, sciencenordic.com, 28 Feb 2017.
[5] Glass, K. și alți 10, Direct chemical evidence for eumelanin pigment from the Jurassic period, PNAS 109(26):10218–10223, 2012.
[6] The other is the reddish pheomelanin. Human skin typically makes both; due to a mutation, redheads mainly produce the latter. Celălalt este feomelanina roșiatică. Pielea umană produce de obicei ambele; din cauza unei mutații, roșcatele produc în principal pe aceasta din urmă.
[7] Vinther, J., The true colours of dinosaurs, Scientific American 316(3):42–49, 2017.
[8] Derby, C., Cephalopod ink: production, chemistry, functions & applications, Marine Drugs 12(5):2700–2730, 2014.
[9] Glass și colab., ref. 5, p. 10221.
[10] Colleary, C. și alți 15, Chemical, experimental, and morphological evidence for diagenetically altered melanin in exceptionally preserved fossils, PNAS 112(41):12592–12597, 2015.
[11] Vinther, ref. 7, p. 52.
[12] Wieland, M., Mary Anning: Fossils, faith, and the folly of compromise, creation.com/mary-anning, 20 Sep 2016.
[13] Emling, S., The Fossil Hunter: Dinosaurs, Evolution, and the Woman Whose Discoveries Changed the World, Palgrave Macmillan, New York, p. 109, 2009.
[14] Wieland, C., Fossil squid ink that still writes! creation.com/fossil-squid-ink, 15 Sep 2009.